Annat

När kommer svaren på medborgarundersökningen?

Skickades in: 2020-11-13

När kommer resultatet från medborgarundersökningen ? Sista svarsdag var väl den 2/10 tror jag. Handlade om delaktighet med mera.

Svarade: 2020-11-16

Hej,

Tack för din fråga!

Sista dag för att skicka medborgarenkäten per post var den 28 oktober och sista dag för att besvara den via webben var den 3 november klockan 13.00. SCB sammanställer nu resultaten och dessa kommer att skickas ut till deltagande kommuner i mitten av december. När de kommer publicerar vi resultaten och resultatrapporten på vår webbsida. Resultaten kommer även att finnas tillgängliga på SCB:s statistikdatabas. Där finns också resultat från tidigare undersökningar.

SCB:s statistikdatabas Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Kommunen genomförde tillsammans med en konsult en mindre undersökning som handlade om delaktighet och inflytande. Den enkäten avslutades den 2 oktober. Resultatet av den kommer att finnas med i konsultens slutrapport om Uppvidinge kommuns politiska organisation. Rapporten kommer att presenteras senast i februari 2020 för Kommunstyrelsen.

Therese Magnusson
Utvecklingsstrateg