Bok om Uppvidinges Natur och kultur

Boken Natur & kultur i Uppvidinge är en uppslagsbok som leder besökaren till kommunens alla hörn och sevärdheter. Genom ett lockande bildmaterial och uttömmande texter, skrivna med djup detaljkunskap, guidas vi till ett sjuttiotal besöksobjekt.

Boken är en innehållsrik utflyktsguide på 352 sidor för alla som älskar strövtåg och upplevelser. Uppvidinges besöksvärda miljöer, byggnader och minnesplatser i tätorter och på landsbygden presenteras på över femtio nyritade detaljkartor. Med sina faktarika kapitel vill författarna samtidigt inspirera besökaren att fördjupa sig i de 20 naturreservatens lokala artrikedom. Bokens över 300 bilder och illustrationer är även en slags reseupplevelse och ger en genuin känsla av djurlivets spänning och Uppvidinges rika men delvis ganska okända flora och fauna.

Natur & kultur i Uppvidinge innehåller ett särskilt avsnitt med fokus på barn med roliga möjligheter till annorlunda upplevelser i Uppvidinges artrika natur. Det här är en unik och detaljerad artbibel för nörden men den vänder sig också till människor i alla åldrar som är nyfikna på vad Uppvidinge har att erbjuda i natur- och kulturväg. Boken innehåller mängder med tips om fågelspaning, cykelvägar, vandringsleder och speciella besöksmål som fornlämningar, stenmurar och hembygdsgårdar.

Författare: Tobias Ivarsson, Mikael Persson, Lars Thor, Thorsten Zaar
Redaktör: Annika Persson och AD: Diana Ortscheid

Köp eller beställ ditt exemplar av boken

Boken Natur och kultur i Uppvidinge säljs i turistinformationen i kommunhuset i Åseda samt, på biblioteken i kommunen, på Little Rock Lake Zipline, Vidinge gård, Idéfabriken och Sjöparkens camping. Du kan även beställa ditt exemplar och betala via faktura.

Pris: 200 kronor

Här kan du beställa boken

Beställning av Natur & Kultur i Uppvidinge * (obligatorisk)
Beställning av Natur & Kultur i Uppvidinge
Välj antal varor
Vara Antal Pris
(200 kr/st)
Totalt: 0 kr
Porto tillkommer

Betalning sker via separat faktura.