Annat
Tillgänglighet och återkoppling från kommunala tjänstepersoner och rektorer
Skickades in: 2024-06-12
Tillgängligheten för kommuninvånarna till anställda inom Uppvidinge kommun bör höjas. Tidshänvisning när personen åter är på plats/tillgänglig i telefon bör användas. Gällande svar eller återkoppling på mail och sms bör en tidsram införas som riktlinje, att det ska ske inom 24 timmar.
Önskas att denna service inom kommunen på tjänstemannanivå förbättras. Andra kommuners metoder för att öka detta bör undersökas. Finns metoder att mäta svarsfrekvens på telefonsamtal och det skulle kunna användas som metodstöd för att nå en högre service och tillgänglighet.
Svar från kommunen
Svarade: 2024-07-23
Hej och tack för din synpunkt!
En god service och att alla som hör av sig till kommunen får ett gott bemötande är väldigt viktigt för oss. Vi tar med oss dina förslag och kommer fortsätta arbeta för att alla som hör av sig till kommunen ska få en god service.
Med vänlig hälsning
Emelie Petersson
Kommunikationsansvarig