Kultur och fritid

Bemanning på Lenhovda bibliotek

Skickades in: 2022-01-17

Vid upprepade besök på biblioteket under vecka 2 har biblioteket varit stängt för utlåning på grund av sjukdom. En anställd i Lenhovda, tydligen. Då biblioteket är öppet för allmänheten endast nio timmar per vecka kan man väl ändå önska att kommunens serviceenheter har en befintlig vikariepool, då besöken dit känns viktiga för möjligheten till lån eller returer.

Svarade: 2022-01-17

Hej och tack för din synpunkt!

Bibliotekets bemanningssituation är ansträngd, vilket tyvärr påverkar våra öppettider. Detta på grund av coronarestriktioner och ledigheter hos personalen. Vår ambition är att prioritera allmänhetens öppettider, och det brukar vi kunna hålla i de allra flesta fall. Under just vecka 2 inföll ledigheter i kombination med sjukdom och vi hade inget annat val än att hålla stängt.

Kasia Musial
Kultur- och fritidschef