Gator och parker

Skrotbil Lenhovda

2022--07-29

Det är dags att ta bort skrotbilen vid gymmet i Lenhovda. Den har stått där i många år. Alla rutorna är sönderslagna. Inget roligt som möter boende och besökare vid huvudinfarten till Lenhovda. Kommunal parkering. Snälla ta bort den nu.
Hälsningar Lenhovdabo

2022-08-01

Hej. Tack för ditt påpekande om skrotbilen i Lenhovda. Det arbetas med detta ärende men personen med mest insyn i frågan har just nu semester. Din synpunkt är vidarebefordrad till vederbörande.

Uppdatering: Har just fått ytterligare feedback i ärendet att bilen är i process att tas bort, och har fått en röd lapp där ägaren delges att den ska flyttas innan ett visst datum. Ägaren har delgivits via post. Inkommer inget svar så kan kommunen efter en viss tid ansöka om att ta över ägandet och sedan skrota bilen om inte ägaren tar hand om den.

Jonas Skoglund, vik. kommunikatör, Uppvidinge kommun