Boende och miljö

Få stopp på buskörningen

Skickades in: 2021-01-04

Hej på er!

Efter senaste dagarnas kyla och snöfall så har buskörningen med bilar och även a-traktorer eskalerat. Det låter mycket och det är tidvis höga hastigheter. Något måste kunna göras från kommunens sida åt detta beteende. Kan inte vara svårt att med enkla medel förhindra detta så vi som bor hör kan få uppleva en lugn natt trots att det är snö ute.

Svarade: 2021-01-08

Tack för din synpunkt!

Vi har under de senaste åren fått in en hel del rapporter om buskörning i Norrhult och Klavreström. Vi är medvetna om problemet och informerar löpande Polisen om läget. Det lokala brottsförebyggande rådet, BRÅ, har också frågan på sin agenda. När du ser att det sker olaglig körning, ta kontakt med Polisen. Det är viktigt att de vet om när och var det sker.

Anna Tigerström
Kommunikationsansvarig