Boende och miljö

Gör en hundrastgård vid Brunnsparken

Skickades in: 2020-11-07

Har ett förslag att göra om gamla tennisbanor vid Brunnsparken till hundrastgård. Det är redan inhängnat och det enda man behöver är att gå igenom och se till att allt är intäckt och eventuellt dra fram vattenledning så våra kära hundar kan dricka färskt kallt vatten varma sommardagar. Kommunen brukar klippa gräset där ändå så de kan väl ta där inne med då och då. Hoppas förslaget går igenom.

Svarade: 2020-11-25

Tack för din intressanta synpunkt med att anlägga en hundrastgård i Brunnsparken! Det finns dock en annan plan för detta område. Det kommer att planeras och byggas en lekplats i Brunnsparken, där bland annat tennisbanorna ligger. Lekplatsen kommer förhoppningsvis bli en kreativ och rolig aktivitet för barnen i Åseda.

Patrik Ivarsson
Förvaltningschef samhällsserviceförvaltningen