Annat

Evenemang i Älghult och Alstermo

Skickades in: 2018-11-28

Varför ignoreras evenemangen i Alstermo och Älghult i evenemangskalendern? Det finns julmarknad lördagen, den 1. december i Ällghults hembygdsförening, Julen i ord och ton i Älghults kyrka eller varför inte adventsfesten i Alstermo Folkets hus.

Svarade: 2018-11-29

Först ett meddelande till synpunktslämnaren: svaret publiceras bara här på webben eftersom du hade uppgett att du ville ha svar via e-post men inte uppgett någon e-postadress.

Svar på synpunkten: Självklart ignorerar vi inga evenemang från Alstermo och Älghult. Alla evenemang som skickas in till oss via webben (Evenemangsanmälan Öppnas i nytt fönster.) och är öppna för allmänheten publiceras på vår webbplats. Uppfyller de dessutom kraven (se nedan) för att vara med i Uppvidinge Tidning så publiceras de även där.

Jag kan se att julmarknaden i Älghult som du nämner finns med i evenemangskalendern på vår webb. Är de andra två evenemangen du nämner inskickade?

Uppstår problem med att skicka in evenemang går det fint att kontakta vår kultur- och fritidsavdelning på kulturochfritid@uppvidinge.se.

Evenemang i Uppvidinge Tidning:

För att ditt evenemang också ska kunna publiceras i Uppvidinge Tidning gäller följande:

• Att det är ett kultur- eller fritids- evenemang (vid idrottsevenemang publiceras endast A-lag eller likvärdigt.)
  • Att evenemanget inte är återkommande
  • Att anmälan sker senast den tionde i månaden. För december gäller den 1/12. Tidningen utkommer cirka två veckor därefter - var gärna ute i god tid.

Med vänlig hälsning,

Anna Tigerström