Fakturor

På den här sidan finns information om hantering av fakturor och autogiro.

Information till kunder

Betala räkningar med elektronisk faktura via internetbanken

Anmäl dig redan idag!

  1. Logga in på din internetbank.
  2. Klicka dig fram till "Anmälan e-faktura" eller "Anmälan elektronisk faktura".
  3. Sök efter Uppvidinge kommun och anmäl dig. När vi har fått din anmälan registreras du som e-faktura-kund hos oss.

Barnomsorg, äldreomsorg, kulturskola, bygglov med flera

Betalas till plusgiro 487 08 03 - 6. Välj Uppvidinge kommun, övrigt och fyll i anmälningsformuläret. Frågor övriga fakturor, kontakta ekonomienheten 0474-470 12, efaktura@uppvidinge.se.

VA-/renhållningsräkningar

Betalas till bankgiro 5221-3402. Välj Uppvidinge kommun, VA/renhållning och fyll i anmälningsformuläret. Frågor angående VA/renhållningfakturor, kontakta 0474-470 63, tekniska.avdelningen@uppvidinge.se.

Autogiro

Autogiro innebär att betalning sker automatiskt från ditt konto. Fakturan skickas ut som vanligt till dig men inbetalningskortet är makulerat.

Blanketten för medgivande om autogiro hittar bland våra e-tjänster och blanketter:

E-tjänster och blanketterlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Läs igenom villkoren för autogiro på blanketten för medgivande om autogiroanmälan, fyll sedan i blanketten och kom ihåg att skriva under den.

Vid frågor om autogiro kontakta:

Teknisk avdelning, 0474-470 63

Socialförvaltningen, 0474-473 94

Betalningar till kommunen

Plusgiro: 487 08 03-6 (avser alla fakturor utom VA/renhållning)

Bankgiro: 5221-3402 (avser VA/renhållning)

Kom ihåg att ange betalningsreferensen som är ett OCR-nummer. Det finns på fakturaavin.

För övriga insättningar och betalningar som inte är fakturabetalningar finns följande insättningsmöjlighet:

Bankgiro: 858-5291

Information till leverantörer

Fakturera Uppvidinge kommun

  • Alla fakturor till Uppvidinge kommun ska vara märkta med referensnummer som erhålls av beställaren och vem beställaren är (för- och efternamn). Referensnumret ska stå i ett eget fält! En referens motsvarar en sifferkombination.
  • Fakturorna ska vara ställda till rätt mottagare och adress:

Uppvidinge kommun
Box 59
364 21 Åseda

  • Fakturan ska innehålla standarduppgifter som specificeras i gällande momslagstiftning.
  • Betalning sker 30 dagar från korrekt fakturas ankomstdag om inte annat skriftligt avtalats.

Uppvidinge kommun tar emot leverantörsfakturor elektroniskt

Vi samarbetar med Swedbanks fakturaväxel och tar emot elektroniska fakturor i ett standardiserat filformat enligt SFTI, vilket underlättar för både köpare och säljare.

E-fakturaadress till Uppvidinge kommun

2120000605

Adress till vår VAN-tjänst/fakturaväxel

SWEDSESS

Mer om Swedbanks och Sparbankernas lösning kan du läsa på Swedbanks webbplats:

www.swedbank.se/e-fakturalänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Uppvidinge kommun ska kontaktas via ansökningsformuläret nedan eller via ifylld pdf innan den första fakturan skickas.

Ansökningsformulär

Ansökan i pdf-formatlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Skriv ut pdf-dokumentet och skicka till ovan angiven adress. Märk kuvertet med "e-leverantörsfakturor".

Har du frågor kring e-faktureringen är du välkommen att kontakta oss på svefaktura@uppvidinge.se.